تحقق اصلاح الگوی مصرف، موانع و راهکارها

سال 1388 به یاری خدا وند متعال ازسوی رهبر اندیشمندمان حضرت آیت الله خامنه‌ای بعنوان اصلاح الگوی مصرف نامگذاری شد و همه مسئولان کشورما ن راموظف کرد با بهره گیری از امکانات مادی و معنوی موجود درکشورمان، کارهای نو و ابتکاری و راههای میان بررابرای تحقق این راه با انجام حرکت های اصولی،کاربردی و گسترش فرهنگ مطلوب نحوه درست مصرف کردن را در ارائه خدمات به همه قشرها به خصوص قشرهای محروم جامعه و برای رشد و شکوفایی هر چه بیشتر کشورمان در بخشهای مختلف بکارگیرند.

ادامه مطلب ...

صرفه جویی به مفهوم مصرف چیزی به شکل درست و مناسب آن است

این واقعیت که چرا علی رغم تأکیدات قرآن کریم، توصیه های ائمه معصومین (ع) و همچنین آموزه های دینی، مقوله ی مصرف صحیح، مناسب و به دور از اسراف در کشور همواره مورد بی مهری قرار گرفته، سئوالی است که در مقام پاسخ دهنده نمی توان توجیه مناسبی برای آن بیان نمود. لیکن مسلماً این موضوعِ تلخ و آزار دهنده، آیندگان و نسل های بعدی ما را در پاسخگویی به نیازهای طبیعی خود دچار مشکل می نماید. چرا که بخش عظیمی از سرمایه های طبیعی و غیر طبیعی که امروزه در کشور موجود است و با مصرف بی رویه و بعضاً غیر لازم و غیر ضروری حیف و میل می شود متعلق به سهمی است که ما از حساب آیندگان خود برداشت می نماییم.

ادامه مطلب ...

کاهش حدود 10درصدی بنزین و نفت و گاز در ایران

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و سوخت کشور از کاهش چهار درصدی مصرف بنزین و پنج درصدی نفت‌‌گاز در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. 

                                                               

ادامه مطلب ...

برق و اصلاح الگوی مصرف

   آمار سال 1386 برق کشور نشان می‌دهد که در آن سال حدود 204 میلیارد کیلووات ساعت برق تولید شده است و از این مقدار حدود 156 میلیارد کیلووات ساعت فروش رفته است. تفاوت این دو رقم 48 میلیارد کیلووات ساعت است که بیانگر حدود23.53درصد تلفات است. 

 

 

 

                                

 

ادامه مطلب ...

طرح اصلاح الگوی مصرف آب

جزئیات طرح اصلاح الگوی مصرف آب که کمیته ویژه اصلاح الگوی مصرف دولت به ریاست معاون اول رئیس جمهوری هفته آینده تصویب می کند، منتشر شد.در این طرح که از سوی وزارت نیرو مطرح و در دو جلسه از جلسات این کمیته مورد بررسی قرار گرفته است، دولت برای اصلاح الگوی مصرف آب، روشهای غیرقیمتی را در اولویت قرار داده است.  

                                                   

ادامه مطلب ...

عدم‌الگوی‌ صحیح ‌مصرف‌‌انرژی

سالی که در آن قرارداریم حوادث مهمی ‌باید از نظر اقتصادی رخ دهد و انضباط اقتصادی و تنظیم الگویی برای مصرف از ضروریاتی است که دولت باید در سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهد. پس از نامگذاری سال 88 به عنوان سال اصلاح الگوی مصرف، برخی دستگاه‌ها تدوین برنامه‌های مختلفی را در دستور کار خود قرار داده اند.  

                                                  

ادامه مطلب ...

اصلاح الگو مصرف در انرژی

وزیر نفت:وزارت نفت بر تحقق شعار اصلاح الگوی مصرف تاکید دارد

مهندس غلامحسین نوذری با بیان این که اصلاح الگوی مصرف سرلوحه کار وزارت نفت است، افزود: تحقق این هدف به ویژه در بخش انرژی، از جمله اولویت های مهم و مورد تاکید این وزارتخانه است. 

                                             

ادامه مطلب ...

اصلاح الگوی مصرف گام اول جهانی شدن را برداشت

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان در اجلاس کپنهاگ با پیشنهاد سال 2011 به عنوان سال اصلاح الگوی مصرف گامی اساسی برای حل بحرانهایی چون فقر ، گرسنگی و حفظ محیط زیست در جهان برداشت. برای اولین بار اصلاح الگوی مصرف از سوی مقام معظم رهبری در پیام نوروزی سال 1388 شمسی مطرح گردید و اینک ریاست جمهوری به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی کشورمان این پیشنهاد را در در وسعتی بیشتر و فراتر از مرزهای ایران مطرح کرد.

ادامه مطلب ...